
A nyomtatóm nem fogadja el az utángyártott kellékanyagot
Mennyire megbízható az utángyártott patron, toner? Rendesen fog működni?
Nem ismeri fel a nyomtató a tonert, patront? Hibaüzenetet kapsz a kellékanyag telepítésekor?
Az utóbbi időben a nagyobb nyomtatógyártók gyakrabban adnak ki olyan firmware frissítéseket, amely telepítését követően a nyomtató elutasítja az utángyártott kellékanyagot. Természetesen ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezek az utángyártott tintapatronok vagy utángyártott tonerek hibásak lennének. A nyomtató gyártók profit orientáltak, és szeretnék ha az eredeti kellékanyagot eladva több profithoz jutnának. Ezért időszakonként a firmware frissítés során különböző "védelmet" telepítenek távolból a nyomtatókra. Ezeket a védelmek értelemszerűen mindig frissebbek, mint a chip-en lévő szoftver verziók, így kapásból el is utasíthatja az utángyártott kellékanyagokat a nyomtató (firmware).
A probléma gyártótól függetlenül bármely utángyártott tonert és tintapatront érinthet, melyek chipet tartalmaznak, ezért az alábbiakban szeretnénk segítséget nyújtani ezekre az esetekre.
Mit tehetünk, ha nyomtatónk azt jelzi, hogy a frissen vásárolt utángyártott kellékanyagot blokkolta, és csak eredeti kellékanyagot fogad el?
Az új nyomtató beüzemelésekor érdemes azonnal kikapcsolni az automatikus firmware frissítés opciót, így a nyomtató a továbbiakban probléma nélkül használható lesz utángyártott kellékanyagokkal.
A problémát valószínűleg a nyomtató automatikus firmware frissítése okozza (amit elfelejtettünk letiltani a nyomtató első üzembehelyezésénél, vagy amikor a nyomtató javaslatot tett ennek telepítésére, vagy frissítésére, akkor automatikusan elfogadtuk azt).
A rossz hír az, hogy a frissített firmware-rel rendelkező nyomtatónk nem csak a most vásárolt kellékanyagot nem fogja elfogadni, de más márkájú utángyártott kellékanyaggal sem fog működni nagy valószínűséggel.
Talán a leggyorsabb, és legegyszerűbb megoldás az lehet, ha egy korábbi eredeti kellékanyagon lévő chipet cserélünk ki az utángyártott kellékanyagon lévő chippel. Ennek a megoldásnak a hátránya, hogy minden alkalommal el kell végeznünk ezt a cserét, amikor új utángyártott tonert vásárolunk, valamint egyes gyártók termékeiről károsodás nélkül nem eltávolítható az eredeti chip. A chip nagyon könnyen megsérülhet, körültekintően járjunk el a csere alkalmával.
Egy másik, tartós megoldás lehet a nyomtató firmware-ének visszaállítása egy régebbi verzióra, ezek a programok szinte minden nyomtatóhoz elérhető az interneten. Ez a folyamat nagyobb szakértelmet igényel, ezért ha nem boldogulunk vele, akkor forduljunk szakemberhez, vagy kérjük független nyomtatószervíz segítségét.
A fenti megoldások közül a firmware downgrade (korábbi firmware verzió telepítése) működhet tintapatronok esetében is.
Színes nyomtatóknál szembesülhetünk még azzal a problémával, hogy a nyomtató a kellékanyag behelyezése után elutasítja azt. Ez előfordulhat abban az esetben is, ha a nyomtatóban lévő kellékanyagok nem homogének, azaz a nyomtatóban nem mindegyik kellékanyag eredeti, vagy utángyártott. Szinte minden utángyártott kellékanyagot forgalmazó üzletben felhívják a figyelmet arra, hogy utángyártott kellékek használata esetén fontos, hogy minden kellékanyag a nyomtatóban utángyártott legyen. Ennek az az oka, hogy a kellékanyagokon lévő chipek csak így kompatibilisek egymással, mert az eredeti és az utángyártott kellékeken lévő chipek általában nem működnek együtt.
Természetesen a Patronbirodalom webáruház is - a gyártók által ajánlott - eredeti kellékanyagok használatát javasolja, tekintettel arra a tényre, hogy ezek az eredeti termékek alacsonyabb meghibásodási arány mellett szebb nyomatképet és jobb színhűséget garantálnak.
Aki azonban mégis utángyártott terméket vásárolna költséghatékonyság miatt, annak ajánljuk figyelmébe a fent leírtakat segítségként, hogy az utángyártott kellékanyagokkal még sokáig tudjon nyomtatni.